Pakkasmarjan tarve toiminnan kehittämiseen lähti havainnosta, että muutaman henkilön on mahdotonta pitää hyvää huolta yli 250 sopimusviljelijän asioista. Etenkin sesonkiaikaan asiat tapahtuvat yhtä aikaa ja aikataulu on usein kiireinen. Aikaisemmin näitä asioita hoiti pari henkilöä, joiden työkuorma kasvoi suureksi ja he viettivät aamusta iltaan puhelimessa. Tästä huolimatta hoidettavia asioita kertyi jonoksi asti. Viljelijäsopimukset tehtiin paperilla vuosittain kahtena kappaleena ja allekirjoitusten takia niitä läheteltiin postissa edes takaisin. Käytössä ollut tekstiviestipalvelu oli kätevä, mutta yksisuuntainen. Onkin helppo ymmärtää, että kokemus ei ollut kummankaan tahon puolesta optimaalinen.
Metatavun avulla lähdettiin hakemaan ratkaisua, jolla toiminnot voitaisiin digitalisoida. Tavoitteena oli merkittävä toiminnan tehostaminen ja laadukas palvelukokemus Pakkasmarjan ja heidän sopimusviljelijöiden välillä.
“Metatavu valikoitui yhteistyökumppaniksemme, koska huomasimme, että meidän ei tarvitse olla digitaalisen maailman osaaja voidaksemme keskustella Metatavun tekijöiden kanssa. Kaverit puhuvat kanssamme samaa kieltä, ovat joustavia ja kaikki mitä sovitaan, pätee. Ollaan yhteistyöhön tosi tyytyväisiä.”